Khwajah Nasir al-Din al-Tusi and social ethics

نویسندگان

چکیده

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

al-farabi, al-ghazali, and nasir al-din al-tusi: classification of the sciences and the place of religious sciences

classification of the sciences has always been an essential part of the islamic scientific thought. this was due to the significant role of science in the islamic culture and as well as the development of various scientific traditions in this civilization.philosophy of science, today, discusses the classification of sciences in which methods, subject matters, and goals of the science are studie...

متن کامل

The Effect of the Rule of Rational Beauty and Ugliness on the Moral Opinions of Khajeh Nasir al-Din Tusi

The present study seeks to examine the effect of the theological rule of “rational beauty and ugliness” on “moral opinions” in the field of philosophical ethics by exploring the two books “Purification of Belief” and “Nasirean Ethics” written by the famous scientist, Khajeh Nasir al-Din Tusi. This research has been done by content analysis method and its findings show that on the one hand, the ...

متن کامل

Explaining the Educational Goals of Children with Emphasis on the Virtuous Approach from the Perspective of Khajeh Nasir al-Din Tusi

Paying attention to the field of moral education of children in the works of Khajeh Nasir al-Din Tusi is important. The most important source which explains children's moral issues is the book of Nasiri ethics. In the second article of this book, i.e. house management and the policy of the family and children, Khajeh has discussed the education of children. He explains his educational method by...

متن کامل

the nature of faith and its correlation with “islam” according to nasir al-ddin tusi

از دیدگاه خواجه نصیر، معنای لغوی «ایمان»، تصدیق و باور داشتن است؛ و در اصطلاح، «تصدیق قلبی و زبانی» است به طوری که اوّلی بدون دومی و دومی بدون اوّلی کافی نیست. به نظر خواجه نصیر، ایمان ظنّی و تقلیدی در سلسله مراتب ایمان قرار دارند و هر دو، جزء مراتب پایین ایمان می باشند اما ایمان یقینی، بالاترین مرتبة ایمان است. ایشان معتقد است اسلام و ایمان، از جهتی مغایر و از جهتی مشابه و عین یکدیگر هستند. لذا ب...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Kom : casopis za religijske nauke

سال: 2017

ISSN: 2334-6396,2334-8046

DOI: 10.5937/kom1701071h